Webcontent weergeven Webcontent weergeven

Ombudsdienst

 

Alle medewerkers van het AZ Nikolaas streven naar kwaliteit in alle aspecten van de zorgverlening. Ondanks dit opzet kan het gebeuren dat u niet volledig tevreden bent over bepaalde aspecten van uw behandeling of verblijf. Het ziekenhuis voorziet dan ook in een Ombudsdienst waar u terecht kunt om uw opmerkingen of ongenoegen te uiten. U kunt hier ook terecht voor brochures inzake de wetgeving op de patiëntenrechten.

U kunt de Ombudsdienst bereiken:

Van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur.

AZ Nikolaas

Campus Sint-Niklaas - Moerlandstraat

Moerlandstraat 1

9100 Sint-Niklaas

03 760 28 50

ombudsdienst@aznikolaas.be

 

Indien u een persoonlijk gesprek wenst, maakt u best vooraf een afspraak (03 760 28 50).

 

Wanneer de Ombudsdienst uitzonderlijk niet bereikbaar is, kunt u steeds een bericht inspreken op het antwoordapparaat. De medewerkers van de Ombudsdienst zullen u zo snel mogelijk contacteren.


Anonieme klachten zijn onontvankelijk. De Ombudsdienst onderzoekt de klachten, bemiddelt tussen de klager en de zorgverstrekker en tracht tot een aanvaardbare oplossing te komen voor alle partijen. De Ombudsdienst is verplicht het beroepsgeheim te respecteren en een strikte neutraliteit en onpartijdigheid in acht te nemen. Er wordt dus geen partij gekozen, noch voor de klager, noch voor de zorgverstrekker.